سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های گونی ساختمانی چیست؟

 

خرید کیسه لمینت

ویژگی های گونی ساختمانی چیست؟

گونی پلاستیکی ساختمانی معمولاً از پارچه‌های زمختی تولید شدند که معمولاً برای حمل مصالح ضایعات و یا حتی به عنوان نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند قبلا الیاف طبیعی متداول‌ترین مواد برای تولید محصول به شمار می‌رفتند، با این حال به مرور الیاف مصنوعی به بازار آمده و گونی‌های پلاستیکی امروزه بیشتر از گذشته مصرف می‌شوند.

گونی‌های نما در دسته محصولات لمینیتی قرار می‌گیرند و این محصولات نیز از پلیمر و الیاف پلی پروپیلن ساخته شده‌اند. همانطور که گفتیم آن‌ها مقاومت خوبی از خود ارائه می‌دهند و در برابر فشارهای کششی دچار پارگی و پوسیدگی نمی‌شوند.

گونی نما را از چه موادی می‌سازند؟

ماده‌ای که بسیار برای تولید گونی نما مورد استفاده قرار می‌گیرد پلی پروپیلن است که در دسته ترموپلاست‌ها می‌باشد. نه تنها در بحث ساختمان سازی بلکه در پزشکی، خودروسازی، صنعت غذایی و بسیاری از صنایع دیگر از این محصولات استفاده می‌کنند. این نمونه‌های ساختمانی به عنوان گونه‌های نخاله ساختمانی نیز شناخته می‌شوند، به این دلیل که می‌توانید برای حمل و نقل مصالح ساختمانی ضایعات آن از این محصولات استفاده کنید و یا اینکه در صنعت کشاورزی برای بخش مواد شیمیایی کود و پلیمر آن‌ها را به کار ببرید.

فرایند تولید گونی‌های ساختمانی

معمولاً در طی چهار مرحله یعنی ریسندگی، بافندگی، دوخت و بسته‌ بندی گونی‌های نما با استفاده از مواد پلی پروپیلن ساخته می‌شوند و در بازار عرضه می‌گردد.

زمانی که نخ‌های پلی پروپیلن در مرحله ریسندگی قرار دارند، در طی یک فرایند پیچیده برای تبدیل شدن به گونی آماده می‌شود، سپس با استفاده از دستگاه‌های بافندگی رول می‌شوند. شرایط بافتن گونی‌ها در سه شکل تار و پودی حلقوی تاری و حلقوی پودی انجام می‌گیرد.

قبل از اینکه گونی‌ها وارد بخش دوخت شوند آن‌ها را با استفاده از تیغه‌های حرارتی برش می‌دهند. پس از آن گونی‌های ساختمانی دوخته می‌شوند و با استفاده از چرخ‌های مخصوص این مواد پلاستیکی قلاب دوزی روی آن‌ها انجام می‌گیرد تا از استحکام کافی برخوردار باشند. در مرحله بعدی فرایند بسته‌ بندی محصولات انجام می‌گیرد و معمولاً آن‌ها را در بسته‌های 500 تایی به بازار عرضه می‌کنند.

کاربرد انواع گونی پلاستیکی نما

انواع گونی های پلاستیکی کاربردهای متفاوتی دارند که در زیر به اختصار به آن ها می پردازیم:

قیر و گونی: در صنعت شهرسازی از انواع گونی های پلاستیکی رولی، برای قیرگونی جاده ها و خیابان ها استفاده می شود.

گونی ساختمانی: از انواع گونی های پلاستیکی به عنوان گونی ساختمانی و کیسه شن استفاده می شود.

گونی نمای ساختمانی: از گونی های پلاستیکی رولی به عنوان گونی نمای ساختمانی استفاده می کنند.

سایه بان: استفاده از گونی های پلاستیکی ضد آب و آفتاب به عنوان سایه بان در مکان هایی که مسقف نیستند مرسوم است.

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی باهران بگ تولید کننده و فروشنده انواع کیسه های صنعتی است. در صورت نیاز به خرید کیسه لمینت پیشنهاد می کنیم از محصولات این سایت دیدن کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.