سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گونی کنفی و گونی پلاستیکی چه تفاوت هایی دارند؟

 

خرید کیسه لمینت

گونی کنفی و گونی پلاستیکی چه تفاوت هایی دارند؟

گونی پلاستیکی همانطور که از نامشان پیدا است از جنس پلاستیک تولید می شوند. این گونی ها با الیاف از جنس پلی پروپیلن ساخته می شوند و این مواد به صورتی است که در جهت رنگ پذیری از آن استفاده شود. در بعضی قسمت ها، آنها را به عنوان گونی های پلی پروپیلن می شناسند. اما نام تجاری آنها گونی پلاستیکی است. تنوع رنگی این گونی ها زیاد است و در رنگ های متفاوت تولید و به بازار عرضه می شوند. از آن ها برای کار های زیادی همچون حمل مواد و محصولات مختلف مانند گچ و سیمان، شن و ماسه، صیفی جات از میادین میوه و تره بار استفاده می شود.

گونی کنفی از گیاه کنف یا جوت تولید می شود. این گونی دارای الیاف طبیعی است که به راحتی در محیط زیست قابل تجزیه است و می توان گفت به نوعی تجزیه پذیر می باشد. به علت بافتی که در گونی کنفی وجود دارد جریان هوا می‌تواند تبادل داشته باشد و اصولاً این نوع گونی برای نگهداری محصولاتی که در ماهیت آنها رطوبت وجود دارد، بسیار مناسب هستند. دلیل اینکه گونی کنفی دارای منفذ های بسیار زیادی می باشد نیز در انتخاب آن ها برای استفاده در موارد بسیار بی تاثیر نیست.

همچنین در خشکبار فروشی ها و خواربار فروشی ها نیز این گونی ها استفاده های بسیار زیادی دارند. همانطور که اشاره شد متریال اولیه این گونی ها از جنس پلاستیک هستند. گونی پلاستیکی به نحوی است تا میزان بسیار زیادی از نفوذ آب و رطوبت در آن جلوگیری به عمل می آید و اگر با مواد اولیه مرغوب و طبق استاندارد ها تولید شود مسلماً این ویژگی را خواهد داشت. در بین بافت الیافی و رشته گونی های پلاستیکی عموما هیچ منفذ ای وجود ندارد اما در گونی های کنفی منافذ در انواع آن به صورت کمی زیاد مشاهده می شود از این دو نوع گونی برای پوشش نمای ساختمان در هنگام ساخت و ساز به منظور زیباسازی شهر نیز استفاده می شود و از طرفی برای جلوگیری از پرتاب مصالح و مواد ساختمانی به خیابان های اطراف این روش کاربرد دارد به صورتی که تمام اطراف ساختمان را با این گونه ها پوشش داده و به نوعی به زیباسازی شهر و محله کمک می کنند.

تفاوت عمده ای که در گونی های پلاستیکی برکناری وجود دارد استفاده از مواد اولیه در تولید آنها و تجزیه پذیری آنها در محیط زیست می باشد. زیرا گونی کنفی یک گونی طبیعی است که با سرعت بیشتری در طبیعت تجزیه می شود و گونی پلاستیکی یا گونی ساخته شده است از پلی پروپیلن سالهای زیادی باید بگذرد تا در طبیعت تجزیه شود.

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی باهران بگ تولید کننده و فروشنده انواع کیسه های صنعتی است. در صورت نیاز به خرید کیسه لمینت پیشنهاد می کنیم از محصولات این سایت دیدن کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.