سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گونی نمای ساختمانی ضد آفتاب و ضد آب

 

خرید کیسه لمینت

گونی نمای ساختمانی ضد آفتاب و ضد آب

با زیاد شدن ارتفاع ساختمان های در حال ساخت، مشکلات جدیدی نیز برای ساختمان سازان به وجود آمده است. یکی از این مشکلات پرت شدن مصالح ساختمانی به بیرون ساختمان و خطر سقوط کارگران به پایین است. به همین دلیل به کار بردن محافظی مناسب برای جلوگیری از بروز چنین خطراتی در پروژه های ساختمانی، جزء جدایی ناپذیر ساختمان سازی مدرن شده است. بهترین روش برای بر قراری ایمنی در این شرایط این است که دور تا دور ساختمان را با پارچه هایی که استحکام لازم را داشته باشند پوشیده شود. این پارچه محافظ که به آن گونی پلاستیکی نمای ساختمان گفته می شود انواع و کاربردهای متفاوتی دارند.

گونی های نمای ساختمانی با کیفیت، از مواد مختلفی ساخته می شوند. این مواد معمولا شامل الیاف پلی اتیلن یا پلی پروپیلن می باشند. ویژگی این دو ماده پلیمری استحکام مناسب، کش سانی، و سبک بودن آن است. کیفیت گونی هایی که با این مواد ساخته می شوند چندان تفاوتی با هم ندارند. تنهای چیزی که در ساخت این گونی ها مهم است این است که ضد آب یا ضد آفتابشده اند یا نه. اهمیت این مساله در شرایط خاص ساختمان سازی مشخص می شود. زیرا گاهی نیاز به استفاده از گونی نمای ساختمان ضد آب و ضد آفتاب داریم. در چنین شرایطی باید حتما در نظر بگیریم که این گونی ها ضد آفتاب، یا لمینت شده و دو لایه باشند.

انواع گونی های نمای ساختمان

پارچه گونی نما انواع مختلفی دارد. هر کدام از آن ها نیز بسته به خصوصیاتشان، کاربردهای خاص خود را دارند. این پارچه ها را می توان از جهات مختلف دسته بندی کرد. یکی از انواع این تقسیم بندی ها، برای جنس گونی نما است. در زیر به اختصار به شرح آن می پردازیم:

 گونی نمای ساختمانی ساده:

این نوع از گونی نما یک لایه است. در الیاف آن ها نیز از مواد ضد آفتاب استفاده نشده است. بنابراین مقاومت کمتری در برابر اجسام، آب، و نور خورشید دارند. این گونی ها به گونی نمای آبی نیز معروف است.

گونی نمای ساختمان ضد آب:

این گونی ها که به گونی نمای الوان نیز معروف است، اکثرا با به کار بردن یک لایه لمینت داخل آن، ضد آب می شوند. این امر باعث می شود در هنگام بارش باران و برف، آب به داخل ساختمان نفوذ نکند. اما به کار بردن گونی هایی که ضد آب نباشند نیز برای مناطقی که آب و هوای گرم و خشک دارند مرسوم است.

گونی نمای ساختمانی ضد آفتاب:

گونی نمای ضد آفتاب آغشته به مواد ضد یو وی می باشد. همین امر باعث می شود در برابر نور مستقیم آفتاب، مقاومت بیشتری داشته باشد و کمتر دچار پوسیدگی شود.

گونی نمای ضد آب و ضد آفتاب:

این گونی ها علاوه بر آغشته شدن به مواد ضد یو وی، لمینت شده نیز هستند. همین امر باعث می شود در پروژه هایی که نیاز به استحکام و مقاومت بیشتر حفاظ ساختمان است از این محصولات استفاده شود. از این گونی ها به نام گونی نمای پینک نیز نام برده می شود.

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی باهران بگ تولید کننده و فروشنده انواع کیسه های صنعتی است. در صورت نیاز به خرید کیسه لمینت پیشنهاد می کنیم از محصولات این سایت دیدن کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.