سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیسه گونی لمینت چیست؟

 

گونی پلاستیکی

کیسه گونی لمینت چیست؟

زمانی که پلی اتلین به صورت جداگانه یا همراه با پلی پروپیلن با حرارت زیاد به صورت مذاب در می آیند آماده برای ضد آب کردن گونی پلاستیکی هستند. واژه لمینت در صنایع مختلف تعاریف مختلفی دارد. در صنایع پتروشیمی نیز به هر کدام از مواد پلیمری که بتوان از آن ها برای ضد آب کردن کالاهایی مانند پارچه استفاه کرد، لمینت می گویند. این کار به دو روش انجام می شود:

اضافه کردن لمینت به صورت لایه ای جداگانه

در این روش لایه های نایلون مانندی از این مواد تهیه می شود که ابعاد آن ها با ابعاد رول گونی ها یکسان است. زمانی که گونی ها در اندازه های مختلف دوخته شدند آن ها نیز به صورت کیسه هایی جداگانه، داخل گونی ها قرار گرفته و یا دوخته می شوند. این روش چندان برای تولید گونی لمینت ضد آب که باید به صورت صد درصد جلوی ورود آب و رطوبت را بگیرد توصیه نمی شود. چرا که امکان نفوذ آب همچنان وجود دارد.

لمینت کردن پارچه ها در مرحله بافت

در این روش مواد مذاب و ژل مانندی که از پلی اتیلن یا پلی پروپیلن تهیه شده است، پس از مرحله بافت گونی ها، روی پارچه ها ریخته می شود. این مواد ضد آب به طور کامل بافت پارچه ها را پر می کنند تا مانع از نفوذ آب و رطوبت شوند. میزان مقاومت این پارچه ها در برابر آب و رطوبت به میزان قابل توجهی بالاتر از روش قبلی است. علاوه بر این استحکام، انعطاف و مقاومت بیشتری نیز در برابر فشارهای مختلف پیدا می کنند.

نکته: در برخی موارد نیز برای اطمینان بیشتر از ترکیب این دو روش برای ساخت گونی پلاستیکی لمینت دار استفاده می کنند.

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی باهران بگ تولید کننده و فروشنده انواع کیسه های صنعتی است. در صورت نیاز به خرید گونی پلاستیکی پیشنهاد می کنیم از محصولات این سایت دیدن کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.