سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گونی پلاستیکی چیست؟

 

گونی پلاستیکی

گونی پلاستیکی چیست؟

گونی پلاستیکی  همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد، گونی‌هایی هستند که از جنس پلاستیک تولید می‌شوند. عموما برای ساخت این گونی‌ها از رزین پلی پروپیلن یا پلی اتیلن استفاده می‌کنند. تولید گونی پلاستیکی با بافتن الیاف پلاستیکی به صورت تار پود به یکدیگر تولید می‌شود. در نتیجه دارای بافتی محکم و مقاوم هستند. این گونی‌ها دارای طرح، مدل، ابعاد و البته انواع مختلفی از لحاظ ویژگی و کاربرد می‌باشند. در نتیجه افراد می‌توانند در حوزه‌های کاری مختلف مناسب‌ترین گزینه را انتخاب و خریداری کنند.

انواع گونی پلاستیکی

 امروزه شاهد بکارگیری انواع گونی پلاستیکی در حوزه بسته‌بندی اقلام خوراکی، مصالح ساختمانی و … هستیم. از آنجایی که برای هر حوزه کاری نوع خاصی از این گونی‌ها پیشنهاد می‌شود در ادامه به معرفی انواع گونی پلاستیکی می‌پردازیم:

گونی پلی اتیلنی

از جمله پرکاربردترین پلاستیک‌هایی که در تولید گونی پلاستیکی استفاده می‌شود، پلی اتیلن است. گونی‌هایی که از این جنس تهیه می‌شوند دارای قیمتی معقول بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. بافت پلی‌اتیلن دارای خاصیت کشسانی نبوده و به همین دلیل این گونی‌ها برای بسته‌بندی محصولات سنگین گزینه مناسبی می‌باشند.

گونی پلی پروپیلن

نوع دیگری از گونی‌های پلاستیکی موجود در بازار گونی‌هایی هستند که از مواد اولیه پلی پروپیلن تهیه شده و با نام اختصاری PP    نیز شناخته می‌شوند. قیمت گونی پلی پروپیلن از قیمت گونی پلی اتیلن بالاتر است. این گونی‌ها اغلب در رنگ سبز تولید شده و زیست تخریب‌پذیر هستند. یعنی امکان تجزیه در طبیعت را دارند. بنابراین علاوه بر کارآیی بالایی که دارند، توانسته‌اند توجه حامیان محیط زیست را نیز به خود جلب کنند.

گونی ضد آب

یکی از پرکاربردترین انواع گونی‌های پلاستیکی نوع لمینیتی یا ضد آب می‌باشد. این گونی‌ها به دلیل ویژگی ضد آبی که دارند از نفوذ هر گونه رطوبت و آب به محتویات درون خود جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل در موارد حساس مثل بسته‌بندی کاغذ و مواردی از این قبیل استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود. استفاده از گونی‌های پلاستیکی لمینیتی این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند گونی با رنگ و طرح دلخواه خود را داشته باشند. چرا که امکان چاپ طرح مورد نظر بر روی این نوع از گونی‌ها با کیفیت بالا وجود دارد. این ویژگی برای کسانی که دوست دارند اطلاعات مربوط به محصول یا برند خود را بر روی گونی چاپ کنند مناسب است.

 

توجه داشته باشید که گونی‌های تشکیل شده از جنس پلی اتیلن و پلی پروپیلن نیز می‌توانند به صورت ضد آب تولید شده و در بازار به فروش برسند. بنابراین کاربران می‌توانند مناسب‌ترین جنس را بسته به نیاز خود انتخاب کرده و آن را به صورت لمینیتی سفارش دهند. قیمت گونی پلاستیکی لمینیتی در مقایسه با دیگر انواع کمی گران‌تر است.

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی باهران بگ تولید کننده و فروشنده انواع کیسه های صنعتی است. در صورت نیاز به خرید گونی پلاستیکی پیشنهاد می کنیم از محصولات این سایت دیدن کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.