سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انوع گونی در صنعت و کاربرد آن ها (بخش سوم)

 

خرید کیسه لمینت

انوع گونی در صنعت و کاربرد آن ها (بخش سوم)

بسته بندی در صنایع مختلف ویژگی های خاص خود را دارد اما بیشتر صنایع برای بسته بندی محصولات خود از نوعی گونی پلاستیکی استفاده می کنند. در ادامه بیشتر با این محصولات آشنا خواهیم شد:

گونی پلاستیکی

با توجه به مزایایی که پلاستیک دارد امروز گونی پلاستیکی بیشترین استفاده را در صنایع بسته بندی دارد. امروزه تنوع بسیار زیادی در تولید این محصول دیده می شود و تولیدکنندگان این محصول بسته به سفارش مشتری آن را در انواع ساده، ضد آفتاب، زیپ دار و رولی تولید و به بازار عرضه می دارد. مواد اولیه مورد استفاده در تولید این محصول پلی پروپیلن و پلی اتیلن هستند. از مزایای این مواد اولیه باید به سبک بودن، شفافیت و مقاومت بالای آن در برابر پارگی و رطوبت اشاره داشت. پلی پروپیلن مقاومت و انعطاف بیشتری در مقایسه با پلی اتیلن دارد.

انواع گونی پلاستیکی

گفتیم که گونی پلاستیکی بیشترین کاربرد را در بسته بندی صنایع دارد. از این رو هر صنعت با توجه به نیاز خود سفارش نوع خاصی از گونی پلاستیکی را دارد. از این تولیدکنندگان این محصول را بر اساس نوع کاربرد و متریال استفاده شده در ساخت به موارد زیر تقسیم می کنند.

گونی پلاستیکی ساده

این مدل گونی پلاستیکی در برابر عوامل محیطی هیچ گونه مقاومتی ندارد. به عبارتی در صورتی که آن را در مقابل نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی قرار دهید استحکام خود را از دست داده و پاره می شود. از طرفی هیچ گونه مقاومت در برابر رطوبت را تضمین نمی کند. از این رو بسته بندی موادی که نسبت به گرما و رطوبت هستند با این محصول پیشنهاد نمی شود؛ اما از آنجایی که قیمت آن کمتر از دیگر انواع است در بسته بندی بعضی محصولات از آن استفاده می شود.

گونی پلاستیکی ضد آب

قبلا گفتیم که مواد اولیه استفاده شده در ساخت گونی پلاستیکی پلی اتیلن و پلی پروپیلن است. این پلیمرهای پلاستیک با کمک مواد خاصی لمینت می شوند تا در برابر آب مقاومت بیشتری داشته باشند. همین امر باعث می شود که از این کیسه پلاستیکی لمینت شده با نام کیسه ضد آب یاد شود. ای محصولات محتویات خود را در برابر رطوبت محافظت می کند اما قیمت بیشتری دارند.

گونی پلاستیک ضد آفتاب

این محصول همان گونی پلاستیک است که به مواد ضد UV    آغشته شده است. از این رو در برابر نور خورشید مقاومت بالایی دارد. همین مقاومت بالا این محصول را برای بسته بندی محصولاتی که مدت طولانی در هوای آزاد نگهداری می شوند مناسب می کند. قبلا گفتیم که گونی ساده در برابر نور خورشید مقاومت ندارد و پاره می شود. در حالی که با گونی ضد آفتاب این مشکل را نخواهید داشت.

گونی پلاستیکی زیپ دار

این نوع گونی پلاستیکی در مصارف خانگی کاربرد دارد. امروز که استفاده از کیسه پلاستیکی محیط زیست ما را تهدید می کند استفاده از گونی پلاستیکی زیپ دار برای خریدهای روزانه خانه می تواند از مصرف بیشتر پاکت های پلاستیکی پیشگیری نماید.

گونی پلاستیکی رولی

گونی پلاستیکی از هر نوع که نیاز باشد به صورت بریده و دوخته شده و یا رولی در بازار عرضه می شود. در صنایع بزرگ به جای خرید گونی های بریده شده ترجیح به خرید رول و زدن اتیکت مخصوص شرکت و یا کارخانه داده می شود. به این شکل هزینه های بسته بندی محصولات به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی باهران بگ تولید کننده و فروشنده انواع کیسه های صنعتی است. در صورت نیاز به خرید کیسه لمینت پیشنهاد می کنیم از محصولات این سایت دیدن کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.