سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انوع گونی در صنعت و کاربرد آن ها (بخش اول)

 

خرید کیسه لمینت

انوع گونی در صنعت و کاربرد آن ها (بخش اول)

بسته بندی در صنایع مختلف ویژگی های خاص خود را دارد اما بیشتر صنایع برای بسته بندی محصولات خود از نوعی گونی استفاده می کنند. با توجه به جنس متریالی که قرار است بسته بندی شود، نوع، جنس و شکل گونی ها با هم متفاوت هستند. تولیدکنندگان گونی نیز با توجه به نیاز مشتریانی خود برای تولید محصولات در ابعاد و اشکال و از همه مهم تر متریال متنوع تلاش می کنند. خوشبختانه با توجه به پیشرفت فناوری امروز تولیدکنندگان ایرانی این فرصت را دارند که علاوه بر گونی های کنفی متداول و قدیمی گونی های پلاستیکی، کاغذی و کرافت را تولید و به دیگر تولیدگنندکان عرضه دارند. هر کدام از این محصولات برای بسته بندی محصول خاصی طراحی و تولید می شود. در ادامه بیشتر با این محصولات آشنا خواهیم شد:

انواع گونی مورد استفاده در صنعت

قبلا هم گفتیم که انواع گونی بر اساس ابعاد و متریال استفاده شده در ساخت با هم متفاوت هستند؛ اما بیشترین تفاوت احساس شده در بین این محصولات جنس گونی است. از این رو بیشتر درباره انواع گونی بر اساس متریال استفاده شده در ساخت آن ها بحث کرده و کاربرد آن ها در صنعت را بررسی خواهیم نمود:

گونی کنفی

به واقع می توان گفت که گونی کنفی یکی از قدیمی ترین انواع گونی در دنیا است. به روایت تاریخ اولین بار 8 هزار سال پیش از الیاف کنف برای تولید گونی استفاده شده است. کنف نوعی گیاه مقاوم است که در گذشته های دور برای تولید لباس و گونی مورد استفاده قرار می گرفت. مقاومت و دوام آن به قدری بالا بود که برای جابجایی اشیای سنگین از آن استفاده می شده است. از دیگر ویژگی های خاص این محصول جذب رطوبت بالای آن است. به همین دلیل در محصولاتی که نیاز به حفظ رطوبت دارند از این نوع بسته بندی استفاده می شود. برای تولید این محصول باید مراحل ریسندگی، بافندگی، چاپ، برش، دوخت و بسته بندی را پشت سر گذاشت. بد نیست بدانید که اغلب گونی کنفی به صورت رول تولید و به فروش می رسد و صنایع بسته به نیاز خود آن را برش داده و در صورت نیاز می دوزند.

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی باهران بگ تولید کننده و فروشنده انواع کیسه های صنعتی است. در صورت نیاز به خرید کیسه لمینت پیشنهاد می کنیم از محصولات این سایت دیدن کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.