سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نخ پلی پروپیلن چیست؟

 

نخ پلی پروپیلن چیست؟

اگر بخواهیم به خاستگاه نخ پلی پروپیلن اشاره کنیم، باید بگوییم که این جنس نخ اولین بار در ایتالیا و در سال 1960 تولید شده و به عنوان یک محصول وارد بازار شد. ویژگی های مثبت و کاربرد نخ پلی پروپیلن باعث شد که خیلی زود مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته و در عرصه تولید استفاده شود.

الیاف پلی پروپیلن، پس از پلی استر، نایلون و اکرلیک، چهارمین الیاف مصنوعی در صنایع تولیدی مختلف هستند. پلی پروپیلن به دو صورت الیاف و نخ نواری و به صورت ذوب ریسی تولید می شود و یکی از جذابیت های آن، هزینه پایین آن است که به مذاق تولیدکنندگان صنایع دیگر و مصرف کنندگان خوش می آید.

ممکن است شنیده باشید که نخ پلی پروپیلن مقاومت کمی در برابر اشعه فرابنفش دارد، اما باید بدانید که این موضوع مربوط به گذشته است و پس از آزمایش های بسیار، محققان با اضافه کردن یکسری مواد، مقاومت آن را در برابر این اشعه بالا برده و این نقطه ضعف را هم از بین برده اند. پلی پروپیلن را به اختصار P-P   می نامند.

کاربرد نخ پلی پروپیلن

نخ پلی پروپیلن کاربردهای زیادی دارد اما بیشترین استفاده آن در مصارف بهداشتی و تولید فیلترهای نخ تابیده میکرونی است. این نخ ها که از پلی پروپیلن درست شده اند، خود به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در تصفیه آب در صنعت اسمز معکوس و آب شیرین کن شناخته می شود. به این شکل که تراکم زیاد الیاف، باعث می شود که ذرات در سطح خارجی دستگاه باقی مانده و ذرات آبی که کمتر از 5 میکرون هستند، از سطح عبور کرده و وارد سیستم تصفیه آب شوند. به این فرآیند، فیلتراسیون میکرونی گفته می شود.

لیاف پلی پروپیلن همچنین در منسوجات بی بافت هم کاربرد زیادی دارند. این الیاف در فیلترهای هوا، فیلتر مایعات، فیلتر گاز، جاذب روغن در صنعت نفت جهت جدا کردن نفت از سطح آب دریا و فیلترهای تجهیزات تهویه هوا هم به کار می روند.

اما کاربرد عمومی تر این محصول در مواردی چون لباس های تابستانی (مناسب برای دفع عرق)، ماسک های صورت برای بیماران و بیمارستان ها، پوشش دیوار، بتن، رومیزی و دیگر موارد است.

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی باهران بگ تولید کننده و فروشنده انواع کیسه های صنعتی است.  در صورت نیاز به خرید کیسه صنعتی پیشنهاد می کنیم از محصولات این سایت دیدن کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

خرید نخ پروپلین